Kia Ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jenny Adel - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jenny Adel - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

03 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dag bopperts van me!

Super leuk jullie reacties op mijn vorige blog en berichtjes op Facebook te lezen van iedereen. Erg leuk!

Ik ben inmiddels al een week in Auckland, jeetje best koud hier kan ik je vertellen! Had het iets warmer verwacht. Maar we gaan naar de zomer dus dat gaat helemaal goed komen .

Mijn aankomst in Auckland was best pittig. 12 uur ben ik in het centrum van Auckland afgezet door de chauffeur die mij van de luchthaven heeft gehaald. Ook heeft hij mij even een kleine tour gegeven door de grote winkelstraat van Auckland en wees mij het station aangezien ik die dag nog een aantal keer de bus moest pakken.

Ik heb werkelijk vanaf 12 tot 20u ’s avonds van hot naar her gelopen. Gelukkig kwam ik er al snel achter dat ik een handdoek was vergeten dus ben daar als eerst naar op zoek gegaan. Jeetje mina, hoe moeilijk is het om een beetje een goedkope handdoek te vinden? Nou MOEILIJK! Vooral als je haast hebt en je geen idee hebt naar welke winkels je allemaal kan en ook nog in een vreemde stad bent, bummer… Gelukkig na lang zoeken en mijn voeten er van de pijn bijna vanaf lagen 1 gevonden.

Via stagereizen heb ik mijn stage geregeld en zij helpen je ook met accommodatie. Alleen van vele tips die ik heb gekregen ben ik uiteindelijk ook zelf gaan zoeken naar kamers die ik bij mensen thuis kon huren. Dat kan geld en reistijd besparen. Ik had maandag meteen 2 afspraken staan waar ik naartoe moest. De eerste viel al behoorlijk tegen dat de moed me in de schoenen zakte. Op de plaatjes ziet het er inderdaad allemaal mooier en beter uit. Had het idee dat hier de schaamharen (sorry) nog op de bedden lagen. Gatverredamme…

De tweede afspraak had ik om half 7 ’s avonds. Alleen was ik wel even vergeten dat het hier winter is en het daarom sneller donker wordt dan dat het in Nederland deed. Ik kwam aan in een behoorlijk stille woonwijk waar ik de kriebels van kreeg. Na uiteindelijk de straat te hebben gevonden vroeg ik een buurtbewoner naar het huisnummer en de naam van de persoon waar ik moest zijn, waar hij op een creapy manier antwoord op gaf dat mijn haren overeind gingen staan en ik voelde dat ik heel snel weg moest wezen hier. Het voelde zo onprettig en dit was ook echt een moment dat ik na zo’n vermoeiende lange dag zonder slaap me zo eenzaam voelde! Uiteindelijk heb ik de bewoner en de kamer nog wel gezien, maar toch voelde het voor mij niet goed genoeg om er te blijven. Ik had gelukkig 2 nachten in het appartement geboekt dat stagereizen voor mij had geregeld en heb besloten hier te blijven aangezien er zulke leuke mensen in het gebouw zitten.

Ook heb ik 2 hele leuke room mates. Angela en Leonie komen allebei uit Duitsland en zijn 25 en 21 jaar. Gelukkig zijn zij heel schoon en opgeruimd –haha- en kunnen we het goed met elkaar vinden wat mij heeft doen besluiten de iets duurdere kamer, maar toch in het centrum en bij iedereen in de buurt te houden.

Het is goed dat ik een week voordat mijn stage begint even een week ‘off’ heb gehouden. Toch moeten er een hoop dingen geregeld worden zoals het aanvragen van een bankpas, op bezoek gaan bij het kantoor van stagereizen, mijn voorraad aan spagetti rijst en alle andere levensmiddel aanvullen en het zoeken naar nog een –goedkopere- handdoek. Even een week uitslapen is ook zeeeeker niet verkeerd.

Onze eerste kroegentocht zit er ook al op. Hoewel ik en mijn huisgenoten maar 2 kroegen hebben gezien, is het erg gezellig geweest! Leuk om alle stagiaires bij elkaar te zien.

De eerste week heeft voornamelijk bestaan uit het kopen van boodschappen, even een voorraadkastje ‘opbouwen’ en andere levensmiddelen zoeken bestaan.

Afgelopen weekend zijn we met een groep stagiaires die in Albany wonen op stap geweest. Het is natuurlijk wel belangrijk dat als je hier bent, je een beetje iets doet aan je culturele ontwikkeling, dus stond er een dagje museum op het programma! Erg mooi museum om te zien, met verschillende tijden en alles wat je over Nieuw Zeeland moet weten. Wel vond ik het jammer dat er een hoop achter glas zat. Ik ben ook niet zo’n lezer dus op elk bordje lezen wat zich achter het glas bevind is niet echt iets voor mij.. Ja in de dierentuin misschien haha. ’S Avonds hebben we werkelijk zalig gegeten in een Belgische pub, ja het kon ook niet anders! Heerlijk even kunnen opwarmen in een bruin café met een biertje ( jaja ) en fish and chips voor je neus. Nou vol dat ik zat, hallelujah!

Zondag hebben ik en mijn kamer genoten, Leonie en Angela, een duik genomen in het plaatselijke zwembad hier. Niet te vergeten natuurlijk ook heerlijk zitten zweten in de sauna en het stoombad. Heerlijk even, maar na 1,5u heb ik het wel gezien..

Het weekend liep anders dan gedacht aangezien we graag naar Waiheke Island wilde gaan. Maar met dit vreselijk plensweer hier was het niet te doen. Over plensweer gesproken… Dinsdag zouden er een aantal meiden van mijn school en klas aankomen in Auckland en ik maar lopen zeggen dat het hier ontzettend koud is, en dat er misschien nog wel handschoenen meegebracht moeten worden en warme truien.. Nee hoor, is het prachtig weer wanneer de aankomen, fijn is dat.

Maandag is mijn stage begonnen en het is vooral nog een kwestie van meekijken, voorbereiden voor de verslagen die ik moet maken, meekijken met de processen het afhandelingen met klanten.

Gisteren ben ik de tourguide voor Ella geweest die hier dinsdag is aangekomen en net als ik behoorlijk moe was en geen idee had waar ze naartoe moest. Ook had ze een kamer met een chinees meisje die geen Engels sprak en een Russisch meisje. Als je Ella een beetje kent, dan weet je dat dat niet de perfecte match is. Dus wij met ons perfecte Engels, NOT, geregeld dat ze diezelfde avond nog een andere kamer zou krijgen.

Vanavond hebben we een etentje met alle stagiaires bij de Indiër, heb er zin an en ik ben erg benieuwd!

Talk to ya later aligatorrrrrr

  • 03 September 2014 - 07:34

    Evelien:

    Hoi Jenny,

    als ik het zo lees lijkt het wel alsof je er al een maand zit i.p.v. een week.
    Het is te hopen dat je niet in dit tempo doorgaat want dat hou je vast niet vol ;-)

    Veel plezier en ik lees graag met je mee.

    groetjes,
    Eef

  • 14 Oktober 2014 - 10:13

    Karen:

    Oh heerlijk een bed vol schaamhaar, ben bijna jaloers..... ;)
    Ben benieuwd hoe je Engels zich ontwikkeld, denk dat dat zo ongelooflijk snel gaat..... Je zult natuurlijk ook wel moeten.... Inmiddels al een handdoek gevonden, of laat je je buiten drogen bij mooi weer....? :p
    (stiekem op mijn werk aan het lezen, is hier nu toch plensweer....... :( )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

De droom die uitkomt

Nog maar een kleine 2 maanden en dan gaat mijn reis/stage beginnen!

Recente Reisverslagen:

09 December 2014

Nog maar ...

29 Oktober 2014

Hoogte en dieptepunten

09 Oktober 2014

Weekends full of water

16 September 2014

Ai(y)a

03 September 2014

Kia Ora
Jenny

Actief sinds 24 Juni 2014
Verslag gelezen: 8236
Totaal aantal bezoekers 13227

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

De droom die uitkomt

Landen bezocht: